Lokomotivní souprava VS67 je český výrobek a umožňuje spojení v drážní digitální síti GSM-R. Dle konfigurace může souprava komunikovat v dispečerských sítích v pásmu 450MHz duplex dle UIC 751-3 a v simplexních sítích v pásmech 150MHz a 450MHz určených evropských zemí. Souprava může být vybavena GSM-P moduly pro hlasovou a datovou komunikaci v síti veřejného operátora. Zároveň je osazena GPS modulem pro synchronizaci času a možné aplikace lokalizace drážního vozidla.
Provozní režimy
Digitální systém GSM-R
- Evropská interoperabilní síť
- Certifikace dle TSI CCS Class A
- ASCI funkce
- Národní funkce GSM-R STOP
Digitální systém GSM-Public
- Hlasové spojení a datové GPRS přenosy
- Integrace GPS technologie
Analogový systém 450MHz duplex
- Dispečerské sítě dle UIC 751-3
- Dálkové zastavení vlaku STOP ve vybraných zemích
Analogový systém 450MHz simplex
- Otevřená komunikační simplexní síť na kanálech UIC pásma. Modernizovaná varianta simplexní radiostanice umožňuje programování libovolných kanálů s dalšími uživatelskými funkcemi (CTCSS, slektivní volba)
Analogový systém 150MHz simplex
- Technologické a dispečerské sítě pracující v národních komunikačních systémech v rámci operátorů železniční infrastruktury.
- Možnost doplnění uživatelských kanálů případně celých kmitočtových tabulek pro individuální operátory.
- Dálkové zastavení vlaku STOP ve vybraných zemích.
Ostatní aplikace
- Rozhraní – RS422, RS485, LAN, CAN, audio, pro komunikaci s ostatními systémy na vozidle
- Intercom – dle UIC 558/568, připojení na stávající standardizovaný komunikační systém vlakové soupravy
- Záznam provozu – Train Borne Recorder, umístěný na vozidle
Modularita
Modulární řešení VS67 nabízí možnost kombinace různých radiových modulů T-CZ podle technických požadavků na spojení a stanice je také plně konfigurovatelná. Otevřená architektura radiostanice založená na počítačovém řízení zajišťuje snadnou technickou podporu a umožňuje budoucí rozvoj s ohledem na koncepci evropských drážních systémů.Instalace na vozidlo
- Standardní rozsah vstupního napětí 24–110 V DC s možností rozšíření na 12 VDC
- Adaptabilita umístění radiových bloků dle dispozic hnacího vozidla
- Instalace do otevřených rámů, uzavřených skříni nebo 19“ rackových skříní
- Variabilní způsob instalace MMI na řídící pult
- Odolnost proti elektromagnetickému rušení (EMC)
- Robustní konstrukce s vysokou IP ochranou pro provoz na lokomotivách jako standard
- Modulární architektura CAB radia založená na jednotlivých samonosných blocích
- Samostné antény pro jednotlivé systémy v konfiguraci, která umožňuje nezávislý provoz
- Konstrukční díly a kabeláž respektující protipožární odolnost dle EN 45 545
- Jednoduchý způsob upgradu na interoperabilní verzi VS67 s využitím původních bloků starších sestav lokomotivní soupravy
- Jednoduchý způsob údržby a oprav založený na hardwarově nezávislých blocích, servisní výměna bloků může být delegována na základě smluvního ujednání na externí servisní organizaci případně na odborné útvary provozovatelů, vždy po řádném zaškolení v T-CZ.
- Možnost upgrade SW, doplnění dalších kanálů nebo funkcí a celkové modernizace ve výrobním závodě, u jednodušších zásahů přímo na vozidle prostřednictvím firemních servisních pracovníků


