Traťový radiový systém TRS představuje komunikační systém s vazbou na zabezpečovací systém vozidla a řízení provozu na trati. Systém zajišťuje duplexní spojení mezi strojvedoucím, dispečerem, výpravčím a ostatními účastníky podílejících se na provozu. Systém TRS splňuje doporučení UIC 751-3 a pracuje v pásmu 450 MHz, provozován je na cca 5.000 km tratí České republiky.
Základní vlastnosti
- Hlasové spojení mezi dispečerem, výpravčím a strojvedoucím
- Spojení v pásmu 450 MHz na předem zvolené frekvenční čtveřici, která se skládá z frekvencí A, B, C, D, kde A, B, C, jsou vysílací frekvence základnových radiostanic a D je vysílací frekvence vozidlové radiostanice
- FFSK modulace pro přenos telegramů a ostatních digitálních a diagnostických informací
- Auto-diagnostika celého systému
Základní funkce
- Generální volba dispečera nebo výpravčího všem mobilním prostředkům
- Nouzové volání
- Přenos identifikace (6ti místné číslo vlaku)
- Selektivní volání lokomotivy (prostřednictvím čísla vlaku)
- Přenos rutinních telegramů (příkaz-hlášení)
- Dálkový adresný STOP (prostřednictvím čísla vlaku)
- Generální STOP (zastavení všech vlaků na trati)
Parametry radiostanic
VF kanály | 450 MHZ |
Provozní režim | Duplex |
Výstupní výkon | 6W/1,5 W/0,6 |
Citlivost přijímače | < 1μV |
Modulace | 16 F3 |
MTBF | 15 000 hodin |

